En el marc del Pla de Qualitat 2022-2025, el 2024 ha estat un any de consolidació dels objectius establerts i d’avanç en la cultura de la seguretat del pacient, un dels pilars fonamentals de la nostra tasca. Hem impulsat el compromís amb la millora contínua, promovent metodologies que ajuden els professionals a optimitzar la seva pràctica diària i a reduir la variabilitat en l’atenció. D’aquesta manera, hem aconseguit millorar la qualitat de l’atenció que oferim als pacients.
Un dels aspectes més destacats ha estat la consolidació de la cultura de seguretat del pacient. Mitjançant la gestió de els incidents, les formacions i les campanyes visuals, hem incrementat notablement la quantitat i la qualitat de les notificacions. Aquesta millora ens ha permès no només analitzar els incidents, sinó també posar en marxa més de 60 accions correctives, 15 accions preventives i la creació de més d’una desena de barreres de seguretat.
A Atenció Primària, hem reactivat la comissió de Qualitat i Seguretat del Pacient i amb la implicació dels professionals, hem digitalitzat les accions preventives.
D’altra banda, hem reforçat l’atenció i el suport a les segones víctimes d’esdeveniments adversos, garantint així una resposta integral a tots els implicats.
A nivell de gestió documental, hem establert una metodologia que no es basa únicament en l’elaboració de documents, sinó en la seva utilitat per reduir les pràctiques de poc valor en totes les àrees del Consorci Sanitari de l’Anoia (CSA), tant assistencials com de suport. Aquest canvi ens ha permès optimitzar processos i contribuir a la qualitat global dels nostres serveis. En aquest sentit, aquest 2025 ja es posa en funcionament la plataforma de gestió documental Qualios.
A més, hem continuat amb la promoció de projectes de millora de l’atenció com el “Mou-te” i “Umipic”, i hem dut a terme auditories internes per identificar àrees de millora en serveis com la radiologia, hemodiàlisi i farmàcia, basades en la normativa vigent.
De cara al 2025, ens marquem com a objectius la implementació del model de Gestió de Qualitat als centres d’atenció comunitària (CAP Igualada Nord i Salut Mental), i la definició del nou pla de qualitat que serà el full de ruta fins al 2029, per continuar avançant en la millora de l’atenció als pacients i en la gestió interna del CSA.
Llegir més
Llegir menys