#06

Àrea corporativa

El Consorci Sanitari de l’Anoia (CSA) és una entitat pública creada el 2001 i la seva funció és proveir de serveis integrals a la població resident a la comarca de l’Anoia i la seva àrea d’influència.

Les persones del CSA

Hem iniciat l’any amb un full de ruta clar que ens ha permès passar de l’escolta a l’acció, per donar resposta a les necessitats dels nostres equips, impulsant projectes diferents però tots amb l’objectiu comú de millorar el dia a dia dels professionals.
Xavier Magrans

Direcció de Persones i Talent

Avancem junts per millorar el dia a dia dels equips

Aquest 2024 hem treballat per transformar en accions concretes les propostes sorgides de l’enquesta de satisfacció i motivació professional Opina, realitzada el desembre de 2023. Així, hem iniciat l’any amb un full de ruta clar que ens ha permès passar de l’escolta a l’acció, per donar resposta a les necessitats dels nostres equips, impulsant projectes diferents però tots amb l’objectiu comú de millorar el dia a dia dels professionals.

En aquest sentit, hem avançat en la transformació digital de l’àrea de Persones i Talent amb la implantació de la plataforma Hublo, que ha facilitat la gestió de cobertures, permetent als professionals indicar la seva disponibilitat de manera més àgil. A més, hem posat en marxa l’app Denario, que ofereix un accés ràpid a la informació essencial del portal del treballador des de qualsevol dispositiu mòbil. Aquestes eines ens han permès reduir tasques burocràtiques i centrar-nos en allò que realment importa: les persones.

Conjuntament amb la Representació Legal dels Treballadors, hem aprovat noves mesures per millorar la conciliació, com la Política d’ús de sistemes d’informació i dispositius digitals, la Normativa de treball a distància i el Protocol de Desconnexió Digital. També hem reforçat el nostre compromís amb la igualtat amb l’aprovació del Pla d’Igualtat i el Protocol contra l’assetjament per raó d’orientació sexual i identitat de gènere.

Un altre dels grans avenços ha estat la creació de la Unitat de Benestar Emocional, liderada per l’Àrea de Prevenció i Salut Laboral, amb la incorporació d’una psicòloga. Aquest recurs, pioner en el sector, neix com a continuïtat del Programa de Suport Emocional iniciat durant la pandèmia i ofereix acompanyament als professionals en la gestió emocional i el desgast professional.

Aquest any el CSA ha crescut en nombre de professionals, mantenint la tendència dels darrers anys. Amb una rotació de només el 3,3%, consolidem la capacitat de fidelització del talent i assumim el repte de seguir construint un entorn de treball que afavoreix el creixement personal i professional.

En aquest sentit, un dels propòsits del 2025 és seguir promovent l’escolta dels professionals. Per això, aquest any reprendrem la Comissió de Treball, amb l’objectiu de crear nous grups de treball i col·laborar conjuntament en la implementació de millores en diferents àmbits.

 

Llegir més Llegir menys

Dades

Plantilla equivalent (FTE) per grup professional

Plantilla equivalent FTE per centres

Distribució per grups d’edat

Persones i talent

98.99

Facultatius amb més de 50 anys (37,88%)

Absentisme

8.15 %

Rotació

3.3 %

Dades de Salut Laboral

  • Formació en PRL: 44 professionals del CSA i 8 externs.
  • Accidents laborals: 73
  • 2.075 visites/trucades d’assistència per problemes de salut
  • 171 de vacuna covid administrades
  • 425 vacunes de grip administrades
  • Realització de l’avaluació de risc psicosocial del CSA i específica d’Hospitalització
    d’UGA.
  • Homologació del document del Pla d’Autoprotecció de l’hospital per Protecció Civil.
  • Activació del grup de treball MAPO i elaboració del projecte dels Influencers de
    la mobilització segura de pacients.
  • Continuïtat del Programa de Suport Emocional per al personal del CSA.

Fets destacats

Implantació de la plataforma Hublo

La implantació de la plataforma Hublo facilita la gestió de cobertures i permet als professionals indicar la seva disponibilitat de manera més àgil.

Posada en funcionament de l’app Denario

La posada en funcionament de l’app Denario permet accedir fàcilment a la informació essencial del portal del treballador des de qualsevol dispositiu mòbil.

Política d’ús de sistemes d’informació i dispositius digitals, Protocol de Desconnexió Digital i la Normativa de treball a distància

Aprovació de la Política d’ús de sistemes d’informació i dispositius digitals, Protocol de Desconnexió Digital i la Normativa de treball a distància, en col·laboració amb la Representació Legal dels Treballadors.

Pla d’Igualtat i del Protocol contra l’assetjament per raó d’orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere

Implementació del Pla d’Igualtat i del Protocol contra l’assetjament per raó d’orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere.

Creació de la Unitat de Benestar Emocional

Creació de la Unitat de Benestar Emocional, liderada per l’Àrea de Prevenció i Salut Laboral i amb la incorporació d’una psicòloga.

Reordenació dels horaris dels professionals d’Admissions i Consulta Externa

Reordenació dels horaris dels professionals d’Admissions i Consulta Externa per adequar-los millor a la realitat assistencial.

Acreditació dels referents de mobilització segura de pacients

Acreditació dels referents de mobilització segura de pacients, reforçant la seguretat i la qualitat assistencial.

Enginyeria i Medi Ambient

Aquest 2024 ha estat un any de grans passos endavant. Hem viscut un any marcat per la intensitat; no aquella que es mesura en unitats físiques, sinó la força que impulsa els equips, la que no es veu però es percep i és essencial per fer avançar projectes.
Carme Borrega

Direcció de l’Àrea d’Enginyeria i Medi Ambient

Intensitat

La Direcció d’Enginyeria i Medi Ambient ha viscut un any marcat per la intensitat; no aquella que es mesura en unitats físiques, sinó la força que impulsa els equips, la que no es veu però es percep i és essencial per fer avançar projectes. Aquesta energia, que combina passió, compromís i voluntat de millora contínua, ens defineix com a equip i ens empeny a fer que les coses passin.

Aquest 2024 ha estat un any de grans passos endavant, com podreu veure a l’apartat de fets destacats amb més detall. Hem adjudicat el contracte d’obres d’ampliació i remodelació del Bloc Obstètric, que ha iniciat l’execució el 2025, i hem dut a terme el concurs de projectes per seleccionar la proposta arquitectònica i tècnica que defineix l’ampliació i reforma de l’Hospital Universitari d’Igualada, millorant els serveis d’Urgències, la Base SEM, la Farmàcia Hospitalària i l’hostatgeria. També hem posat en marxa el nou túnel de rentat de la cuina hospitalària i hem renovat els contractes del servei de manteniment, electromedicina i neteja amb noves adjudicacions que garanteixen qualitat i eficiència.

Tot aquest procés de renovació d’infraestructures no hauria estat possible sense la col·laboració de tots els professionals i usuaris, que han sabut adaptar-se a les afectacions derivades de les obres. La seva implicació ha estat clau per mantenir l’activitat assistencial amb normalitat mentre avancem cap a uns espais més moderns i funcionals. 

En l’àmbit de la sostenibilitat, aquest any hem impulsat accions clau per reduir la petjada ambiental del centre. La implantació del sistema Bumerang a la cafeteria de personal ha tingut una gran acceptació, així com l’ús de contenidors reutilitzables per als residus sanitaris del Grup III. A més, hem establert un conveni amb la Fundació UEA dins el projecte d’economia circular RMOU, donant una segona vida útil als productes i equipaments obsolets.

Mirant cap al 2025, l’activitat no s’atura. Ens esperen obres i projectes que milloraran el dia a dia de la ciutadania i els professionals. Però, més enllà de les infraestructures i serveis, tenim un repte col·lectiu: consolidar el CSA com una organització plenament compromesa amb la Sostenibilitat i la Gestió Eficient dels Recursos. El nostre objectiu és contribuir activament a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible – ODS 2030 i posicionar-nos com a referents en la Gestió Sostenible del sector sanitari.

Us animem a sumar-vos a aquesta intensitat per continuar avançant en els reptes del futur.

Llegir més Llegir menys

Fets destacats

Adjudicació del contracte d’obres d’ampliació i remodelació del Bloc Obstètric

Al juliol es va signar el contracte d’obres d’ampliació i remodelació del Bloc Obstètric amb la UTE Hospital d’Igualada. La llicència d’obres es va rebre a l’octubre, el replanteig es va dur a terme al novembre i la sectorització i preparació d’espais es va iniciar al desembre. L’execució de l’obra es durà a terme durant el 2025 amb una durada prevista de 9 mesos.

Concurs de projectes per a l’ampliació i reforma de l’Hospital Universitari d’Igualada

Durant el 2024 es va realitzar el concurs de projectes per a la selecció de la millor proposta arquitectònica per a l’ampliació i reforma de les àrees d’urgències, farmàcia hospitalària, base SEM, hostatgeria i adequació de l’entorn. Aquesta proposta arquitectònica definirà el projecte executiu d’ampliació i millorarà la façana nord de l’edifici.

Nou túnel de rentat de la cuina hospitalària

A finals d’any va entrar en funcionament el nou túnel de rentat per a la cuina hospitalària, millorant l’eficiència i la higiene del servei.

Adjudicació dels contractes de serveis de manteniment, electromedicina i neteja

L’1 d’octubre es va iniciar el nou servei de manteniment amb l’empresa Veolia Serveis Catalunya i el servei d’electromedicina amb l’empresa Agenor Mantenimientos, ambdós per un període de 5 anys. Al novembre es va adjudicar el servei de neteja a l’empresa Ndavant, també per un període de 5 anys.

Nous carros d’alimentació per a pacients hospitalitzats

A finals de 2024 es van posar en funcionament els nous carros d’alimentació per a pacients hospitalitzats, millorant el manteniment de la temperatura dels aliments i la seguretat i ergonomia per als professionals.

Implantació del sistema Bumerang a la cafeteria de personal

Aquest 2024 s’ha implantat el sistema d’envasos reutilitzables Bumerang a la cafeteria del personal, amb una gran acceptació per part dels professionals.

Contenidors reutilitzables per als residus del Grup III

S’ha implantat l’ús de contenidors reutilitzables per als residus del Grup III, reduint els envasos i disminuint la petjada de carboni per incineració.

Conveni amb la Fundació UEA per al projecte d’economia circular RMOU

Aquest 2024 s’ha assolit un conveni amb la Fundació de la Unió Empresarial de l’Anoia per al projecte d’economia circular RMOU, que permet donar una segona vida als productes i equipaments obsolets.

Dades

12912

Nombre d'incidències de manteniment i electromedicina

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

5110

Nombre d'incidències de seguretat

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

274

Nombre de custòdies de pacients

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

179134

Nombre de dietes de pacient servides

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

383475

Nombre d'actes assistencials netejats CSA

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

335071

Roba rentada CSA (kg)

Hospital Universitari d’Igualada – CAP Igualada Nord/Salut Mental i Addiccions

Sistemes d'Informació

La seguretat informàtica ha estat una altra de les nostres prioritats, especialment davant l’augment dels ciberatacs al sector salut.
Albert Molas

Direcció de Sistemes

Cap a una organització més connectada, accessible i segura

Aquest 2024 des de la Direcció de Sistemes d’Informació, hem desenvolupat projectes amb l’objectiu de facilitar la tasca dels professionals del CSA i millorar l’experiència de la ciutadania.

En aquest sentit, hem treballat per integrar els equipaments d’electromedicina a la xarxa informàtica, incorporant de manera automàtica els resultats i estudis a la història clínica del pacient. Aquesta integració de dispositius com monitors de constants, espirometries, respiradors o equips ECG ha estat una fita rellevant.

En paral·lel, hem impulsat projectes per facilitar la tasca assistencial, com l’ampliació de funcionalitats del Panell Assistencial i l’adaptació del gestor documental Qualios, que s’ha impulsat com el depositari únic per als documents estandarditzats de l’organització.

L’adopció de l’Office 365 ha marcat un canvi de paradigma en la forma de treballar, amb la migració del correu electrònic al núvol i el desplegament d’eines de treball col·laboratiu com Microsoft Teams i Power BI. Aquests canvis han establert les bases d’un nou model de treball més connectat i eficient.

La seguretat informàtica ha estat una altra de les nostres prioritats, especialment davant l’augment dels ciberatacs al sector salut. Hem incorporat nous elements de protecció i continuem treballant en l’aplicació de bones pràctiques i protocols recomanats per l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya per garantir que els nostres sistemes estiguin operatius 24/7 i la confidencialitat de les dades de pacients i professionals.

Pel que fa a les millores orientades a la ciutadania, hem col·laborat amb la Direcció de Gestió de Pacients i Atenció al Ciutadà i l’Àrea de Comunicació per posar les bases de la nova app del CSA, que entrarà en funcionament el 2025 i millorarà l’accessibilitat als serveis. A més, hem implementat eines tecnològiques per recollir l’opinió dels ciutadans mitjançant enquestes.

També hem implantat un nou sistema de Gestor de Cues al CAP Igualada Nord, integrat amb el Sistema d’Informació, que optimitza el flux de pacients i facilita la seva atenció amb panells informatius interactius.

El 2025 estarà marcat per la implantació del sistema MIRACAT, que substituirà l’actual sistema, el Savac, ja obsolet tecnològicament. Aquest nou projecte, desenvolupat conjuntament amb altres hospitals i amb el suport de CatSalut, suposarà una transformació significativa en el dia a dia dels professionals i en la gestió de la història clínica dels pacients.

Llegir més Llegir menys

Fets destacats

Canvi de l’antivirus del lloc de treball

Ha estat una mesura per millorar la seguretat i evitar els ciberatacs.

Modernització de la infraestructura tecnològica

Modernització de la infraestructura tecnològica, amb la renovació tecnològica dels armaris de comunicacions que donen servei al Bloc Quirúrgic i Diagnòstic per la Imatge, així com a l’àrea administrativa i l’ABS Igualada Nord.

Implantació de Nefrolink a la Unitat d’Hemodiàlisi

Implantació de Nefrolink a la Unitat d’Hemodiàlisi, amb integració amb els equipaments de diàlisi.

Integració amb l’aplicatiu GEISS de la Mancomunitat de Prevenció per gestió dels accidents laborals

Implantació l’eina Pandora de sol.licitud de les ambulàncies individuals integrat amb la plataforma is3

Integració de dos nous models d’espiròmetres per adults i pediatria

Implantació de centraleta tipus Call Center per millora de l’atenció telefònica

Integració amb l’estació de treball del nou ecocardiògraf

Integració del circuit de peticions i recepció de resultats de l’empresa CETIR de productes intermedis

Implantació aplicatiu Gota de gestió de Tractament d’Anticoagulants Orals

Integració Savac amb el nou aplicatiu Coquus de Gestió de Dietes

Dades

5020

Peticions de resolució d’incidències

4843

Incidències resoltes

757

Gestions d’altes i baixes d’usuaris al sistema

2820000

Correus bloquejats pel filtre antispam

40

Servidors nous per gestionar nous programaris i equipaments

Recursos econòmics

Compromesos amb la sostenibilitat, aquest any hem començat a aplicar criteris mediambientals en les compres, apostant per productes i tecnologies amb menor impacte ecològic.
Meritxell Bros

Direcció Economicofinancera

Mantenim l'equilibri financer i fem créixer les inversions per millorar l’atenció assistencial

Tot i treballar en un context econòmic ajustat, aquest 2024 hem aconseguit mantenir l’equilibri financer sense comprometre la qualitat assistencial ni els projectes d’innovació i millora. Gràcies a una gestió eficient dels recursos, hem garantit l’estabilitat financera de la institució, prioritzant les necessitats essencials i optimitzant els costos.

Una eina fonamental en el control de la despesa ha estat la Comissió de Compres, que ha jugat un paper clau en la millora i racionalització dels recursos sanitaris. Aquest any, s’han incorporat 64 nous productes sanitaris per respondre a les necessitats dels professionals, mentre que s’han donat de baixa 104 productes obsolets.

Durant el 2024, hem realitzat una inversió total de 2,3 milions d’euros per millorar la infraestructura tecnològica i assistencial. Entre les adquisicions destacades, hi ha el làser Holep per a Urologia, noves màquines de diàlisi, un nou equip d’histeroscòpies per optimitzar el diagnòstic i tractament ginecològic, i nova tecnologia de fluorescència per a cirurgia, entre d’altres. També s’ha completat el Pla Estratègic de Renovació Tecnològica (PERT) dins dels terminis establerts, obtenint finançament parcial per a diverses renovacions clau, com ara les butaques d’odontologia per al CAP Igualada Nord, nous EEG (electroencefalogrames) per a tot el CSA i una nova cabina d’audiometries.

Compromesos amb la sostenibilitat, aquest any hem començat a aplicar criteris mediambientals en les compres, apostant per productes i tecnologies amb menor impacte ecològic. Aquest enfocament ens permet reduir la petjada ambiental i promoure un sistema sanitari més sostenible.

De cara al 2025, el nostre principal objectiu és mantenir l’equilibri econòmic treballant estretament amb tota l’organització per afrontar amb garanties els reptes de l’entitat sense comprometre la seva estabilitat. Per aconseguir-ho, apostem per una gestió financera rigorosa i transparent, fomentant la col·laboració entre els diferents departaments per optimitzar els recursos disponibles.

Llegir més Llegir menys

Fets destacats

Paper clau de la Comissió de Compres, que ha racionalitzat els recursos sanitari

S’incorporen 64 nous productes per cobrir necessitats assistencials i es retiren 104 productes obsolets.

Inversió de 2,3 milions d’euros en millores tecnològiques i d’infraestructura assistencial

Destaquen el làser Holep per a Urologia, noves màquines de diàlisi, equip d’histeroscòpies per a Ginecologia, tecnologia de fluorescència per a cirurgia.

Finalització del Pla Estratègic de Renovació Tecnològica (PERT) amb finançament parcial per a diverses renovacions

Renovem les butaques d’odontologia per al CAP Igualada Nord, nous EEG (electroencefalogrames) per al Consorci Sanitari de l’Anoia, nova cabina d’audiometries.

Compromís amb la sostenibilitat

Incorporant criteris mediambientals en les compres per reduir l’impacte ecològic.

Dades

2428423.14

Inversions

33432.04

Tancament econòmic

62 %

Despeses de personal

31 %

Aprovisionaments

15 %

Serveis altres empreses

2 %

Amortitzacions

Distribució de la despesa

Línies picking

Acumulades gener-desembre